Det har aldrig føltes bedre at gå pænt klædt

Det har aldrig føltes bedre at gå pænt klædt

Af: Ellen Funch Steffensen

Komfort og klædelighed er svært at forene. Denne traditionelle tankegang har SHAPING NEW TOMORROW dog valgt at gøre op med. Deres koncept bygger på idéen om at være klædt på til, hvad end dagen må bringe. Når vi står overfor nye udfordringer, skal træffe vigtige beslutninger – eller når vi bare skal slappe af hjemme på sofaen. I SHAPING NEW TOMORROW’s herretøj har det aldrig føltes bedre at gå pænt klædt. Du vil opleve en ny dimension af komfort, som gør, at du aldrig føler dig begrænset i din hverdag. Det har aldrig været nemmere at shoppe klædelig herremode.

SHAPING NEW TOMORROW blev grundlagt af barndomsvennerne Christoffer Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachmann. De siger således om deres drømme for brandet:
“Vores drøm er at sætte SHAPING NEW TOMORROW på verdenskortet, så alle mænd kan få glæde af vores komfortable herretøj. Det skal være det ideelle valg at gå pænt klædt.”

I en tid hvor verden er præget af hurtige tendenser og hensynsløs produktion, fokuserer deres sortiment på tidløse klassikere og faste modeller. Dette rummer lige nu bl.a. det klassiske sæt af skjorte, bukser og blazer. Fælles for dem alle er, at de er nøje sammensat af en gennemtænkt blanding af bomuld og elastan.

Gå på opdagelse i SHAPING NEW TOMORROWs bestsellere

CLASSIC SHIRT WHITE SLIM
700 kr.

CLASSIC SHIRT LIGHT BLUE STRIPES SLIM
700 kr.

PICO BLAZER NAVY
1.800 kr.

NEW TOMORROW PANTS SLIM BLACK
899 kr.

CLASSIC PANTS SLIM BLACK
750 kr.

NEW TOMORROW PANTS SLIM MIDNIGHT BLUE
899 kr.

SUPIMA T-SHIRT WHITE
300 kr.

SUPIMA T-SHIRT DARK GREEN
300 kr.

SUPIMA T-SHIRT BLACK
300 kr.

SHAPING NEW TOMORROW er designet i Danmark og produceret i Portugal. Siden de blev til i 2015, har de været i konstant udvikling for at perfektionere materialer og vævninger, der kan indfri forventningen om klassisk klædelig herremode med komplet og kompromisløs bevægelsesfrihed.

Shop top 9 produkter fra SHAPING NEW TOMORROW

SHAPING NEW TOMORROW og bæredygtighed

Bæredygtighed er vanskeligt at begå sig i – og bæredygtig mode er endnu mere kompliceret. For SHAPING NEW TOMORROW handler bæredygtighed om at skabe tøj, der holder længere end trends og sæsoner på en ansvarlig måde. De udvikler herretøj, der udfordrer de traditionelle måder at producere tøj på – uden at gå på kompromis med deres kerneværdier: komfort og æstetik. De er dog ikke i mål endnu, hvis du spørger dem selv. Og de mener heller ikke, at de måske nogensinde kommer det. Brandet ser nemlig bæredygtighed som en rejse. Ikke en destination.

Vision

SHAPING NEW TOMORROWs vision er at levere tidløst, komfortabel og klædelig herremode, som tager hensyn til vores planet og fremtidige generationer. Brandet anvender de mest innovative og ansvarlige teknologier, som er tilgængelige på markedet. Stifterne bag brandet mener ikke, at det er nok bare at fortælle om, hvordan de integrerer ansvarlige praksisser i deres forretning, de bestræber sig på at vise det. De føler et stort ansvar for at skabe en bæredygtig balance mellem de beslutninger, de tager og den påvirkning, de har på miljøet. De ser ikke længere bæredygtighed i mode som et valg. Det er et krav. SHAPING NEW TOMORROW vil i 2020 arbejde målrettet med FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling og sætte konkrete mål for at implementere disse i hele værdikæden. De tror på, at forandringer sker, når vi er bevidste om, hvor vi kan forbedre os.

SHAPING NEW TOMORROW og Portugal

SHAPING NEW TOMORROWs leverandører er beliggende i Portugal, og de har arbejdet sammen med dem siden begyndelsen i 2015. Udover, at portugiserne har enestående evner indenfor produktion af tekstil og tøj, er en anden vigtig fordel ved at producere i Portugal, at de arbejder under EU’s lovgivning om retfærdig og etisk arbejdskraft. Deres portugisiske leverandører har underskrevet deres etiske retningslinjer, der sikrer krav om miljøbeskyttelse og menneske- og arbejdsrettigheder. Det er krav, der sikrer, at de bliver en del af løsningen fremfor en del af de problemer, som modeindustrien står overfor.